20090427

-

Sitter på redaktionen. Det har jag gjort stort sett hela dagen, fast jag har varit ledig idag. Fan ska man göra liksom? Jag skrev klart ett Karlstadarbete som halkat efter några månader på deadline, ett av två. Sen satt jag bara där. I stolen. Jag har några bokmärken i min webbläsare jag brukar gå igenom när trycket på jobbet är litet eller när jag behöver ta en paus. Det blev en tur igenom dom, sen blev det en till... och en till. Jag satt här på jobbet, på min lediga dag, solen sken utanför fönstret. Men jag hade inte ens den vagaste tillstymmelse till lust att bege mig ut. Varför? Alla jag känner här i området sitter i samma byggnad. Tråkigt. Jag säger inte att dem är tråkiga. Men jag är på något sätt inlåst i en tillvaro där allt jag gör och säger bara spelar roll för personer i en situation precis lik min egen. Ingen som kan ge ett verkligt nytt perspektiv på något.

Jag tänkte skriva om något som tynger mitt hjärta men så blev det inte. Jag tänkte skriva om något.. eller någon för den delen. Som jag saknar. Men så blev det inte. Nej. Fegis.

Gonatt

1 kommentar:

Leo sa...

Precis så är det mannen... Jag funderar på om livet kommer fortsätta att vara så efter muck. Tror du det?

Besökare